Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsa Station Antwerp

Maatregelen in het park

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig om het park te bezoeken?
Alle bezoekers vanaf 16 jaar hebben een Covid Safe Ticket (Europees digitaal coronacertificaat) nodig om Plopsa Station Antwerp te bezoeken. Je Covid Safe Ticket zal bij de ingang van het park gecontroleerd worden. Hou dus zeker je Covid Safe Ticket, identiteitskaart, ticket of abonnement en je reservatie klaar.

Moet ik mijn bezoek reserveren?
Het reserveren van je bezoek is verplicht als je nog tickets moet kopen of een Plopsa-jaarabonnement hebt. Je kan je bezoek eenvoudig online reserveren. Heb je al een ticket gekocht? Dan hoef je je bezoek niet te reserveren. We houden hiermee rekening in de capaciteit.

Welke maatregelen gelden er in het park?
Er geldt ook een mondmaskerplicht in het volledige park voor alle bezoekers vanaf 6 jaar. Bezoekers moeten steeds 1,5 meter afstand bewaren van andere bezoekers.

Wat is een Covid Safe Ticket?
Het Covid Safe Ticket, digitaal of afgedrukt, is een certificaat in de vorm van een QR-code dat je ontvangt wanneer je:

  • minstens 2 weken volledig gevaccineerd bent (vaccinatiecertificaat)
  • een negatieve PCR-test of antigeentest (Ag) hebt afgelegd bij een erkend testcentrum (niet ouder dan 72 uur)
  • hersteld bent van COVID-19 en een herstelcertificaat hebt - Meer info

Je hebt bij de ingang van de Plopsa-parken de QR-code van je Covid Safe Ticket nodig. Een negatieve zelftest of andere test is geen geldig bewijs en wordt niet aanvaard.

Ik heb geen Covid Safe Ticket, wat moet ik doen met mijn tickets?
Plopsa Station Antwerp bezoeken is enkel mogelijk met een Covid Safe Ticket. Ben je niet gevaccineerd of wens je geen PCR-test af te leggen en heb je dus geen geldig Covid Safe Ticket? Dan kan je jouw gereserveerde tickets kosteloos verplaatsen naar een latere datum, tot en met 31 december 2022. Dat kan hier.

Mag je omwille van medische redenen niet gevaccineerd of getest worden, dan kan je op vertoon van een officieel attest dat dit bevestigt, het park bezoeken zonder Covid Safe Ticket.

Ik heb geen Covid Safe Ticket, wat gebeurt er met mijn abonnement?
Je Plopsa-abonnement blijft gewoon geldig en je kan ermee de Plopsa-parken blijven bezoeken in combinatie met een geldig Covid Safe Ticket. Je hoeft je bezoek niet te reserveren: voor abonnees is er altijd plaats. Heb je geen Covid Safe Ticket? Het is niet mogelijk om een compensatie te ontvangen: je Plopsa-abonnement kan niet worden verlengd, gepauzeerd of terugbetaald aangezien de Plopsa-parken geopend zijn.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsa Station Antwerp reserveren?
Het reserveren van je bezoek is verplicht als je nog tickets moet kopen of een Plopsa-jaarabonnement hebt. Je kan je bezoek eenvoudig online reserveren. Heb je al een ticket gekocht? Dan hoef je je bezoek niet te reserveren. We houden hiermee rekening in de capaciteit.

Kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

Reserveren via e-mail of telefoon is niet mogelijk.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je reservatie te verplaatsen.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Kan ik tijdens de periode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-jaarabonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar (nog) niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement. Je zal ook dat bezoek vooraf moeten reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar (nog) niet met alle abonnementen van de eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Heb je een abonnement van één van de parken op deze pagina waarbij niet 'Tijdelijk niet geldig' staat, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief. Dat kan via 'Ik heb nog geen tickets' doormiddel van een kortingscode die je kan terugvinden op de website van het park waarvoor je een abonnement hebt. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

Kortingen

Ik heb een kortingsbon/promocode of Bongo-bon die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog geen tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief. Met een Bongo-bon kan je aan de kassa terecht.

Ik heb een kortingsbon van Ciné Télé Revue voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Kruidvat voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Oasis voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Wissel de code op je verpakking in via oasis-plopsa.be. Vervolgens ontvang je een unieke code waarmee je je tickets kan reserveren via www.plopsa.be/oasis.

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsa Station Antwerp? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren